Week 5 / 18-24 Februari

15 maart 2019 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Wat gaat de tijd snel. Gisteren was het alweer de 23e en dat betekent dat ik hier alweer een maand zit! Totaal niet het gevoel dat ik hier alweer zo lang zit, maar dat is natuurlijk een goed teken!

Het sporten gaat eigenlijk wel goed! Ik kan niet zeggen dat ik het echt heel leuk vind om te doen, maar na het sporten voelt het wel heel goed dat ik het gedaan heb en geeft het zeker voldoening. Voor mij is naar de sportschool gaan op zichzelf al een unieke ervaring, maar hier is dat toch nét nog een beetje extra bijzonder. Ik kijk mij dan ook de ogen uit en zit regelmatig in mijzelf te lachen. Natuurlijk zijn er hier genoeg mensen die niet bang zijn om te zweten en er gewoon "normaal" uitzien tijdens het sporten. Maar er zijn ook genoeg meiden die hun haren föhnen voordat ze gaan sporten voor dat extra beetje volume in hun haar en hun volledige make-up bijwerken voordat ze gaan sporten. Ik dacht namelijk een paar keer mensen te zien die na het douchen hier zichzelf aan het opmaken waren etc. maar tot mijn verbazing gingen ze daarna de sportschool in haha. Ook zie ik hier genoeg meiden lopen met nepwimpers op en dragen veel meiden hun lange haar (soms met extensions) gewoon los i.p.v. in een staart of iets. Maar ook meiden die in precies dezelfde roze outfit rondlopen en foto's maken van zichzelf onder het "sporten" heb je hier genoeg. Bij veel mensen vraag ik me echt af wat ze hier doen haha. Ze kijken een serie of iets tijdens het fietsen en vergeten daarbij te trappen. Dat soort momenten maakt het sporten dan ook al wat leuker.

Verder zijn we deze week op dinsdag uiteten gegaan bij een chinees met de hele groep. Ook dit was weer heel gezellig. Je merkte hier wel weer wat van het cultuurverschil. We kregen niet allemaal tegelijk het eten en dus werd het eten van sommigen al koud. Toch wilden ze niet beginnen met eten ook al zeiden wij dat ze dat gewoon moesten doen. Even daarna hoorde ik Joshua zeggen tegen Thom dat Robin of ik eerst moest gaan eten en dan zou hij dat ook doen. Vrouwen "moeten" dus echt eerst beginnen met eten. Ook al zeiden wij allebei dat het echt niet uitmaakte en ze gewoon konden beginnen, deed hij dit echt niet.

Na het eten zijn we nog wat gaan drinken met z'n allen bij de pub Wetherspoons. Dit is een bekende keten hier in Engeland waar er hier in Coventry alleen al 4 van zijn. Om 00:00 uur was Robin jarig en haalden de jongens hun cadeautjes tevoorschijn en werd er een Indonesisch verjaardagsliedje gezongen. Nog even een drankje gedaan en rond 00:30 was het tijd om naar huis te gaan.

Die donderdag hebben we weer samen gegeten, maar nu aten we bij Joshua en William (de twee jongens uit Indonesië) thuis. Eigenlijk is dit de enige plek waar we met z'n allen kunnen eten omdat de rest van de groep in een echte studenten accommodatie woont en je dus een beperkt aantal mensen op bezoek mag hebben. Het is echt een heel oud huisje met een hele kleine woonkamer waar we net met z'n allen kunnen zitten. Er is eigenlijk niet genoeg plek, maar 2 jongens eten dan staand of gaan op de leuning van de bank zitten. Ook is het er ook echt verre van schoon en is mij aangeraden om niet in de keuken te gaan kijken als ik nog wil genieten van mijn eten haha. Dit heb ik dus ook nog maar niet gedaan. Ik was al erg geschrokken van de woonkamer en was dus ook blij dat we ons eigen bestek hadden meegenomen. Ze proberen eigenlijk steeds iets te maken wat de anderen nog niet echt kennen, dus zo eten we elke keer weer wat anders. Deze keer had de Duitse jongen chili con carne gemaakt wat de jongens uit Indonesië en China dus ook nog nooit hadden gegeten. Maar ook zijn ze bijvoorbeeld onbekend met pasta en hadden ze geen idee hoe je zo iets klaarmaakt. Ik ben benieuwd naar de gerechten die zij zullen gaan maken.

Toen we met Robin haar verjaardag wat aan het drinken waren hadden we het er over wanneer iedereen jarig was en wilde Joshua hier eigenlijk geen eerlijk antwoord op geven. Op wat aandringen van ons was hij er uiteindelijk toch eerlijk over en  blijkt hij deze maandag al jarig te zijn. Deze avond dan ook overlegd om voor Joshua zijn verjaardag ook samen te gaan eten. Waarschijnlijk maakt iedereen dan iets om mee te nemen en gaat de BBQ aan.  Juist omdat hij zichzelf wéér wegcijferde zijn we van plan om hem te gaan verrassen en wat groter uit te pakken dan hij verwacht.

Dit weekend heb ik dan ook al wat ballonnen gekocht en hebben Robin en ik wat sportkleding voor hem besteld. Hij is namelijk heel erg onzeker over zijn lichaam en is deze week daarom voor de eerste keer naar de sportschool geweest. Vorige week vrijdag toen we in de pub zaten hield hij namelijk zijn jas aan ondanks dat het er super warm was. Toen we daarover begonnen zei hij dat hij zijn jas aanhield omdat hij te dunne armen zou hebben. Ik vond dat echt heel sneu om te horen en te zien dat hij zó onzeker is. Hopelijk kunnen wij er de komende tijd een beetje voor zorgen dat hij wat zekerder van zichzelf wordt. In ieder geval willen we hem maandag laten zien dat hij er zeker toe doet en dat zijn 21e verjaardag best gevierd mag worden!

Verder heb ik zaterdagavond bij Robin en Thom gezeten en hebben we o.a. Wie is de Mol? gekeken. Een gezellig maar wederom weer een rustige zaterdagvond haha. Ook zondag was het vooral een chill dagje zoals ik die thuis eigenlijk ook altijd heb. Niks mis mee! Afgelopen week hebben we natuurlijk al wel wat gedaan met de groep dus vind het ook echt niet erg. Echte uitgaansmensen zijn het niet, dus de weekenden zullen de komende tijd waarschijnlijk wat rustiger zijn dan ik gewend ben thuis haha. En dus ook zónder brakke zondag!