Week 10 / 25-31 Maart

9 april 2019 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Deze week was ik zelfs nog een extra dag vrij. Dinsdag was ik nu ook vrij omdat het raar genoeg over 2 weken al vakantie is en de eindopdrachten deze week al beginnen. De eerste groepen hadden de TV opdracht dinsdag al en daardoor was er geen les.

Dinsdag ben ik naar de kapper gegaan. En woensdag ook... Ik zal het verhaal verder maar niet delen, maar het zegt denk ik wel genoeg dat het nodig was om een tweede keer heen te gaan. Het was in ieder geval weer typisch iets voor mij.

Woensdag hadden wij de studio geboekt om nog een keer de TV show door te lopen en eigenlijk dus een soort van te oefenen voor volgende week. Ook had ik rond de zelfde tijd nog een les van journalisme. Hier ben ik dan ook heen gegaan en ben ondertussen een uurtje weggegaan naar de studio. Ik was zeker blij dat ik ondertussen weg moest want het was een vreselijke "les". Er was alleen 1 ander meisje op komen dagen en de rest bleef thuis. De meerderheid durfde niet echt meer na vorige week of hadden gewoon geen zin in het gezeik. Ze hadden zeker gelijk want deze les sloeg echt nergens op. Verder vind ik alle leraren echt heel aardig, maar deze vrouw is echt verre van aardig. Wat dat betreft kan ik dan ook niet wachten tot die lessen voorbij zijn haha.

Verder niet zoveel bijzonders gedaan deze week. Alleen donderdagvond weer samen gegeten met de hele groep bij de chinees.

Vrijdag was het alweer tijd voor het tweede weekendje London. Om ongeveer 12:00 de trein genomen naar London waar ik Spekkie en Lisette heb opgezocht in het centrum. Voordat ik eenmaal bij hun was, was het al bijna 14:00 uur. Die dag hebben we dus niet echt veel dingen bezocht. We hebben eerst even een stukje gelopen vanaf Piccadilly Circus op zoek naar een plekje waar we buiten konden lunchen en genieten van het mooie weer. Nadat we geluncht hadden, de metro gepakt richting Shoreditch. Dit is een wijk die bekend staat om de grote hoeveelheid street art. Daar dachten we even een "community garden" in te lopen, wat toch wel iets anders bleek te zijn dan zoals je normale gezamenlijke tuinen kent. Er stonden zeker wel wat planten, maar we zagen vooral heel veel groepjes mensen zitten die genoten van een joint haha. Er was zelfs een pleintje met een soort van barretje waar je geloof ik ook de wiet kon kopen. Wel was er daar veel "street art" te zien op muren, oude busjes, boten en noem het maar op. Het was in ieder geval wel bijzonder om te zien haha. Daarna weer meer richting het centrum gegaan op zoek naar een pub. Daar hebben we vervolgens een paar uurtjes gezeten en onder het genot van wat biertjes lekker gekaart haha. Die avond om 23:00 thuis waar we nog tot een uur of 1 na hebben gezeten. We zaten in een Apart hotel dus we hadden ook gewoon een bank, tafel en stoelen en een keuken. Ideaal om nog even na te zitten dus.

De volgende dag ontbijt gehaald bij de supermarkt naast het hotel en even samen gegeten in het hotel. Toen weer richting het centrum gegaan. Daar zijn we even een stukje de Westminster Bridge op gelopen en van een afstandje gekeken hoe mensen werden opgelicht met het welkbekende spel "balletje balletje". Toevallig was de oom van Lisette dit weekend ook in London en we hadden afgesproken om elkaar die dag op te zoeken. Hij stond toevallig op dat moment tegenover de London Eye geparkeerd met de touring bus en dus zijn we daar heen gelopen. Bij hem in de bus even een biertje gedaan en toen zijn we samen op pad gegaan. Hij kent inmiddels alle leuke plekjes wel want hij zei dat hij inmiddels al ongeveer 100 keer in London is geweest haha. Onder andere weer even de Tower Bridge bekeken en St. Pauls Cathedral bezocht. Daar tegenover is een overdekt winkelcentrum met een dakterras waar je een mooi uitzichtje hebt. In het winkelcentrum ook gegeten bij een Italiaan en toen moest Siegfried ook weer terug richting de bus. Wij zijn toen met de metro naar Oxford Circus gegaan waar we vanaf daar naar Piccadilly Circus zijn gelopen. Onderweg nog een leuk overdekt stukje gevonden met allemaal verschillende restaurantjes wat eigenlijk heel verstopt zag. Daar even een drankje gedaan en toen naar een andere pub gegaan bij Piccadilly Circus. Het was alleen zoooo lawaaierig en vooral door het geschreeuw van een aantal mensen naast ons konden we het daar niet lang vol  houden en dus zijn we na 1 drankje ook weer meteen terug gegaan. Verder geen andere pubs tegen gekomen waar het rustiger was en dus zijn we bij de supermarkt nog wat drankjes gehaald en zijn we terug naar ons appartement gegaan. Daar weer tot 2 uur nagezeten en doordat ook de klok vooruit ging was het dus weer redelijk laat.

De laatste dag hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan. Zelf vind ik het niet heel vervelend om met m'n koffertje rond te lopen, maar Spekkie en Lisette zagen dat niet helemaal zitten. We zijn nog wel naar de Covent Garden Market gegaan waar we hebben ontbeten. Daarna zijn we naar het St. Pancras station gegaan waar we de rest van de tijd hebben gezeten in een pub en heb ik de eerste helft van Ajax-PSV nog kunnen kijken op de telefoon. Om 17:00 was het alweer tijd om de trein te pakken naar huis.

Ik was de hele week al niet helemaal fit. Het was maandag begonnen met keelpijn en vrijdagochtend voelde ik me echt helemaaaal niet lekker, maar gelukkig viel het de rest van het weekend mee. De echte verkoudheid zette echt pas door op zondagmiddag. Toen ik eenmaal thuis was, was het raak en nu ben ik dan ook snotverkouden. We zullen zien hoe het volgende week verder gaat.