Week 6 / 25-03 Maart

16 maart 2019 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Maandag was het dus de verjaardag van Joshua en wilden we hem verrassen. Wij hadden al een beetje het gevoel dat het "plan" van William niet helemaal zou gaan werken en dit bleek dus ook zo te zijn. Het plan werd een paar keer gewijzigd en het laatste plan was om de woonkamer te versieren en ballonnen op te blazen terwijl Joshua boven z'n middagdutje deed. Toen we bijna bij het huis waren was Joshua uiteraard wakker en stond hij beneden. Na wat bellen hebben we hem op pad gestuurd om nog wat frisdrank te gaan halen samen met Noël. Wij ondertussen op straat al wat ballonnen opgeblazen en de rest afgemaakt toen we daar waren. William zei dat het wel even ging duren voordat ze terug waren want hij ging ook nog iets anders doen. Dit bleek dus niet zo te zijn. We hadden alles al wel af, maar terwijl wij nog stonden te praten met elkaar kwam Joshua dus ineens weer binnen lopen. Uhhm … Surprise?!?! haha.. Ondanks dat het niet helemaal volgens plan ging vond hij het heel leuk en was hij ook erg blij met zijn cadeaus. Hij wist niet wat hem overkwam en wist niet zo goed wat hij moest zeggen. De glimlach op zijn gezicht zij in ieder geval al genoeg en dat was heel leuk om te zien! Verder een gezellige avond gehad met z'n allen en lekker gegeten.

Op school gaat het z'n gangetje en is er niet veel bijzonders aan de hand. Voor het vak Broadcast hebben we volgende week onze live radio uitzending en hebben we daarvoor deze week een paar keer afgesproken om dingen door te nemen en hadden we de studio geboekt om alles alvast een keer te doorlopen en te oefenen. Ook voor de tv uitzending nog een middag bij elkaar gezeten om ideeën te bespreken en hebben we met de persoon die onze gast zal zijn tijdens de uitzending wat dingen besproken. Bij dit vak heb ik zeker een leuke groepje en er wordt dan ook veel gelachen.

Voor het vak Journalisme heb ik wel iets meer "stress" en het vak zelf valt me eigenlijk ook wel een beetje tegen. Ik zit een beetje te klungelen met het schrijven van de artikelen omdat ik weer teveel over alles nadenk en geen keuzes kan maken. Het schrijven zelf is dus duidelijk niet iets voor mij haha. Maargoed dat geeft ook verder niks, het is ook niet iets waar ik me überhaupt op wilde richten. Als ik uiteindelijk maar wel genoeg artikelen heb geschreven voor in mijn portfolio dan is het goed. Met dit groepje meiden heb ik eigenlijk helemaal niks. Dit komt misschien ook omdat ik de meesten letterlijk nog niet heb gesproken en maar 1 of 2 keer kort heb gezien. Ook helpt het natuurlijk niet mee dat we vooral moeten luisteren tijdens de les en daarbuiten ook weinig afspreken. Maargoed, ik vind het verder niet erg. Verder had ik mij het proces van het creëren van het magazine ook wel anders voorgesteld. We hebben maar 1 keer in de week les van 9:00 tot 12:00. Vaak zitten we er maar met z'n 3'en of 4'en. In totaal zijn we met z'n 9'en dus dat schiet al niet echt op. Tijdens de les krijgen we ook geen ruimte om samen aan het magazine te werken, maar krijgen we "gastcolleges" waarin we informatie krijgen die niet bepaald relevant is voor ons. Het tempo waarin dingen worden uitgelegd is ook echt om moe van te worden haha. Het is dan ook lastig om soms 3 uur aan 1 stuk door naar dingen te luisteren die je al lang begrijpt of dus totaal niet relevant zijn. Na school is er ook weinig tijd om samen te werken. Sommigen hebben werk of komen dus gewoon niet opdagen. Na de les proberen we vaak wel met een groepje nog wat dingen te bespreken, maar ook dit is dus niet heel effectief met zo'n klein groepje. We gaan zien hoe dit verder zal verlopen de komende weken. Ik ben benieuwd!

Eigenlijk de rest van de week niks noemenswaardig gedaan. Robin en Thom hadden dit weekend familie op bezoek en waren dit weekend daarom in Liverpool. Aangezien de rest van de groep in het weekend thuis blijft heb ik dit ook maar gedaan haha. Helemaal niet erg, want volgend weekend komen Michael en Maris naar London dus dan ben ik het hele weekend weg. Daar heb ik zeker zin in!