Week 4 / 11-17 Februari

14 maart 2019 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Waar ik het vorige week over het minpuntje had van de accommodatie, was ik er eigenlijk nog 1 vergeten te noemen. Het brandalarm... Die gaat namelijk bijna elke dag af en soms zelfs meerdere keren op een dag. Het blijkt dat de afzuiging hier niet goed staat afgesteld ofzo, en daarom gaat het brandalarm al heel snel af. Maar "elk nadeel heeft zijn voordeel" en dat was deze keer ook zeker het geval. Afgelopen zondag ging het brandalarm weer af. Normaal gesproken drukken ze het brandalarm al gauw weer uit, maar deze keer was diegene van de receptie er even niet en ging het wel 10 minuten door. Iedereen verzamelde zich dan ook in de gang bij de receptie om te kijken wat er mis was.

Om dit lange verhaal niet nóg langer te maken komt het er op neer dat er een Nederlands stelletje een paar deuren verderop woont, en we daar op deze manier zijn achter gekomen. Dit meisje klopte dan ook een paar dagen daarna bij me aan om een praatje te maken en nummers uit te wisselen. Zij hadden door hun studie al wél een leuk groepje ontmoet waarmee ze elke week 1 à 2 keer samen eten. Zo kookt er elke week iemand anders voor de hele groep en/of gaan ze ergens uit eten. Ik ben meteen in de groepsapp toegevoegd en een dag later zat ik ook gelijk al met ze te eten.

We aten bij een pub genaamd "Phoenix" waar ik ook al een keer had geluncht met wat klasgenoten. Ik weet niet of het officieel ook een studenten pub is, maar het zit dus wel naast het schoolgebouw en de kaart en prijzen lijken me erg op studenten gericht. Zij hebben op vaste dagen altijd een speciale aanbieding qua eten. Op dinsdag is het "Pancake Tuesday" en op woensdag zaten wij er met "Chicken Wednesday". Het groepje bestaat uit 9 mensen nu met mij erbij. 2 jongens uit China, 2 jongens uit Indonesië, 1 jongen uit Duitsland, en dan nog 2 jongens en een meisje uit Nederland. Waaronder het stelletje dus bij mij uit het appartement. Die avond nog niet heel veel met ze gepraat want ondanks dat Tottenham ook moest spelen, werd Ajax-Real wel gewoon uitgezonden op één van de tv's. Dat heb ik dan ook zeker gekeken!

Die vrijdag zijn we met hetzelfde groepje plus nog een paar anderen wat gaan drinken in een pub. Het was even zoeken naar een pub waar nog plek was, maar uiteindelijk nog één gevonden waar we gewoon rustig hebben gezeten. Deze avond wel heel veel gepraat en elkaar wat beter leren kennen. Meteen al veel geleerd over de verschillende culturen en de talen. Zo zijn er blijkbaar héél veel worden uit Indonesië hetzelfde als in Nederland. Weer wat geleerd dus.

Die jongens uit Indonesië en China drinken eigenlijk ook nooit alcohol en drinken überhaupt bijna niks op een avond. Daardoor heb ik mij dus ook wel een beetje ingehouden. Een keer wat anders dan een avond in t' Barregie haha.

Verder dit weekend niet zoveel bijzonders gedaan. Op zaterdag naar de sportschool geweest, even de stad in geweest en 's avonds Wie is de Mol? en een serie gekeken. Op zondag hebben Robin en ik een stuk door Coventry gelopen om de rest van de stad een beetje te verkennen en eventueel nog leuke plekjes/tentjes te ontdekken. Dit is niet helemaal gelukt want we liepen aan verschillende kanten al gauw de ring uit haha. De binnenstad is dus wel echt zo klein als dat ik gedacht had.  Ver buiten de ring zijn we ook niet gaan lopen aangezien er niet echt iets leek te zijn. We wilden eigenlijk een andere stad bezoeken maar konden zo nog niet echt iets vinden. Het jammere is dat de ticket prijzen hier vrij duur zijn. Ook hebben de treintickets geen vaste prijzen, maar verschilt het weer per dag, per uur, en hoever je van te voren boekt. Binnenkort nog maar even goed voor gaan zitten om te kijken waar we heen kunnen gaan. Die avond verder nog gewoon lekker thuis "tv" gekeken op de laptop.

Deze week dus zeker een leuke week gehad en een leuk groepje mensen ontmoet. Ik ben benieuwd wat de rest van de weken gaan brengen! Vanaf nu dus in ieder geval niet meer elke week alleen haha :)