Week 3 / 04-10 Februari

27 februari 2019 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

Beetje gek misschien, maar ik voel me hier eigenlijk al wel op mijn plek. Het voelde al gauw normaal om hier door de stad te lopen en boodschappen te doen. Maar ik heb eigenlijk het gevoel dat ik bijna overal wel zou kunnen wonen. Ik heb dan ook eigenlijk geen tijd nodig gehad om te wennen hier. Ook ben ik er achter gekomen dat ik heel goed alleen kan zijn. Natuurlijk is het fijn als ik binnenkort wat mensen heb waar ik mee om kan gaan, maar voor nu vermaak ik mij zo nog helemaal prima :)

Ik zou Coventry zelf geen mooie stad noemen. Het is een oude stad, met naar mijn idee veel mensen met een laag inkomen. Met oud bedoel ik dat er op een paar nieuw gebouwde gebouwen vooral veel oude huizen en gebouwen staan. Ook oogt het grootste deel wat grauw en niet heel schoon.  Natuurlijk zijn er hele mooie oude kerken en gebouwen, maar het is verder geen bruisende stad. Het winkelcentrum zelf is voor een groot deel overdekt, dus heeft over het algemeen juist een hele moderne look. Zelfs voor mij voelt het alsof Coventry geen grote stad is. De binnenstad zelf is in ieder geval vrij klein. Verder dan dat ben ik eigenlijk ook nog niet echt gekomen dus dat moet ik dan nog maar eens doen haha. Echt heel veel leuke dingen zijn hier ook niet echt te doen geloof ik. Naast een winkelcentrum en wat pubs zou ik ook niet weten wat ik nodig heb hoor, maar ik zou niet per se iemand aanraden om hierheen te komen denk ik. Dan zijn er veel andere steden waar meer te zien is. Dat is dus ook zeker iets wat ik ga doen!

Mijn kamer bevalt ook heel goed. Ik ben achteraf toch wel heel blij dat ik een eigen keukentje en badkamer heb. Klein maar fijn haha. Er zijn 3 gebouwen met in totaal 200 studenten. Doordat ik dus geen keuken ofzo met anderen hoef te delen heb ik nog niemand gesproken uit het appartement. Ik heb eigenlijk nog niet veel mensen gezien, omdat ik zelf aan het begin van de gang op de begane grond zit. Maar van wat ik heb gezien zitten hier vooral veel mensen van Aziatische afkomst. Ik merk dat het onder de mensen die hier wonen niet normaal is om elkaar te groeten. Ik krijg dan ook weinig tot geen respons behalve een verbaasd gezicht van de meeste mensen haha. Er is wel een gezamenlijke ruimte met een pooltafel, wat banken en een groot scherm geloof ik maar daar heb ik nog niet gekeken.

Het enige minpuntje dat ik kan noemen is het lawaai hier 's nachts. Mijn kamer zit naast het washok. Dat is natuurlijk ideaal wanneer ik mijn was moet doen, maar om 1 of andere reden gaan mensen dus serieus midden in de nacht de was hier doen. Half 2 of half 3 's nachts, het maakt allemaal niet uit. De deuren van onze kamers gaan automatisch dicht, dus wanneer je de deur gewoon zelf in het slot laat vallen gaat dat gepaard met een harde klap. Die deur van het washok is alleen nog erger. Hier lopen sommige mensen dus meerdere keren de deur in en uit zonder rekening te houden met die deuren. Dat is dus wel vrij irritant als je probeert om te gaan slapen. Ik heb een aantal keer de neiging gehad om de gang op te lopen en te vragen of ze misschien iets zachter wilden doen, maar ik heb het maar gelaten. Misschien toch even naar de receptie om te vragen of het washok niet dicht kan 's nachts of dat ze een papier ophangen met dat ze rekening houden met het lawaai haha.

Verder deze week gewoon school gehad en weer lekker naar de sportschool gegaan. Vrijdag en zaterdagavond niks bijzonders gedaan, maar zondag besloot ik om een dagje naar Birmingham te gaan. Gewoon alleen. Gelukkig dus maar 20 minuutjes met de trein hier vandaan. Van te voren op internet gezocht naar wat plekjes die mij leuk leken om te bekijken. Uiteindelijk niet heel veel gezien, behalve wat oude kerken en het enorm grote winkelcentrum waar ik vrij lang doorheen gelopen ben. Waar Google Maps normaal mijn beste vriend is op zulke momenten, heeft het er deze keer voor gezorgd dat ik veel extra meters heb gelopen en niet bij de juiste plek uitkwam. Voor ik het wist had ik nog maar 15% batterij en besloot ik om maar weer richting het station te lopen. Wel was het heerlijk weer vandaag dus het was zeker niet erg om rond te lopen. Volgende keer dan maar de rest bekijken!