Week 2 / 28-03 Februari

27 februari 2019 - Coventry, Verenigd Koninkrijk

De eerste lessen van "broadcast" en "magazine journalisme"

Inmiddels is het woensdag en dat betekent dat ik hier alweer een week ben. Ook heb ik nu de eerste lessen van de 2 andere vakken gehad. Dit zijn de vakken broadcast en magazine journalisme. In eerste instantie zocht ik puur naar vakken die gericht waren op tv productie, maar toch kon ik het niet helemaal vinden. Uiteindelijk toch nog gekeken bij de vakken die aangeboden werden bij andere opleidingen en zo kwam ik uit bij journalisme. Daar gekozen voor het vak magazine journalisme aangezien ik magazines altijd al interessant heb gevonden. Ook al lag mijn focus daar helemaal niet meer op, leek het mij toch interessant om mij hier alsnog in te verdiepen.

Bij dit vak is het de bedoeling dat we met een klein groepje meiden een magazine gaan maken van 32 pagina's exclusief cover. Hierbij gaan wij zelf voor alle artikelen, foto's en alles wat er verder bij komt kijken zorgen. Ik heb er heel erg zin in, en ik ben blij dat ik nu dan eindelijk meer ervaring op kan doen met het werken in InDesign en Photoshop. Ook lijkt het mij leuk om de artikelen te schrijven, maar ik ben wel heel benieuwd hoe mij dit zal afgaan. De rest van de meiden volgt de volledige journalisme opleiding en hebben al veel ervaring met het schrijven van artikelen. Sommigen hebben hun eigen blog waar ze regelmatig artikelen voor schrijven of werken zelfs al als journalist voor een bedrijf. Ik heb daarentegen helemaal géén ervaring, maar ik ben hier natuurlijk om te leren haha. Komt vast goed.

Bij het vak broadcast moeten we een TV format bedenken en gaan we dit programma ook live "uitzenden". Hetzelfde moeten we eigenlijk doen voor radio, waarbij we ook zelf een format zullen bedenken en live zullen gaan. Op school in Nederland hebben we 2 jaar geleden ook iets soortgelijks moeten doen, maar dan alleen voor TV. Dit vond ik toen heel erg leuk en leerzaam en ik heb daarom ook erg veel zin in dit vak.

Sporten?!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Ik heb een abonnement bij de sportschool! Het leek me toch wel een goed idee om hier te gaan sporten. Als ik terug in Nederland ben moet er weer gevoetbald worden natuurlijk! Wel zo verstandig om fit te blijven dus. En omdat ik dus maar 3 dagen in de week les heb, heb ik genoeg tijd om te gaan sporten. Anders zit/lig ik hele dagen thuis met mijn laptop op schoot. Op dit moment heb ik eigenlijk ook wel zin om lekker te gaan sporten, maar ik hoop dat ik de komende tijd ook zo gemotiveerd blijf. Vandaag na school dus maar langs de sportschool gegaan om mij aan te melden.

Morgen ben ik vrij en dan op vrijdag alleen les van 9:00 tot 12:00 dus ook alweer vroeg weekend. Eens kijken wat we dan gaan doen! Waarschijnlijk weer een hoop Netflix haha. Tot nu toe nog niet echt veel contact gehad met klasgenoten eigenlijk. Doordat we dus zo weinig lessen hebben en ik lessen volg van 2 verschillende opleidingen zie ik de meeste mensen maar 1 keer in de week. Net zoals in Nederland heb je ook hier genoeg mensen die niet komen opdagen dus ik heb sommige klasgenoten nog geen 1 keer gezien haha. Ook zijn de lessen vooral een soort van hoorcolleges dus je werkt ook nog niet echt samen met ze. Wel heb ik een paar keer geluncht met wat klasgenoten in ons tussenuur. Hele aardige mensen allemaal waar je zeker mee kunt lachen. Ik kan alleen niet zeggen dat ik echt een klik heb met iemand waarvan ik echt denk van goh, daar zou ik buiten school ook wel goed mee op kunnen schieten. Maar misschien komt het nog. Ik kan eigenlijk ook vrij goed alleen zijn ben ik achter gekomen, maar op een gegeven moment zou het natuurlijk wel leuk zijn om wat mensen te hebben waar je dingen mee kunt doen. Dat zal vast vanzelf wel komen :)

Inmiddels is het alweer zondag en ben ik zelfs al 2 keer naar de sportschool geweest! Gistermiddag uiteindelijk nog "even" wat gedronken met een klasgenoot. Het is niet alleen bij de middag gebleven want uiteindelijk toch nog van 16:00 tot 23:30 in een pub gezeten. De eerste brakke zondag was dan ook een feit, ondanks dat ik vroeg thuis was. Gelukkig zit ook hier een McDonalds dus die heb ik uiteraard even opgezocht. Deze zondag weer lekker de laptop erbij gepakt en Netflix gekeken.. Heerlijk!